Regulamin sklepu internetowego
Regulamin sklepu internetowego
Sprzedaż produktów poprzez sklep internetowy store.noventiq.pl jest prowadzony przez Soft Development PL Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Elektoralna nr 13, lok. 103, kod 00—137, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000769316, NIP 5252778629, REGON 382446292, o kapitale zakładowym 5 000 zł, i Niltasoft Limited NIltasoft Limited, Kosta Charaki 11, 3rd floor, Flat/Office N302, 3041, Limassol, Cyprus, Nr VAT: CY—10190472H.
Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy pod wskazanym adresem email: sales@noventiq.pl
§1 Definicje
Kupujący — osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, dokonująca zakupów w sklepie internetowym store.noventiq.pl.
Konsument — Kupujący korzystający za sklepu internetowego store.noventiq.pl, w szczególności dokonujący zakupów, w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 22 1 Kodeksu cywilnego).
Koszyk — funkcjonalność sklepu internetowego store.noventiq.pl umożliwiająca wyświetlenie wybranych przez Kupującego produktów do zamówienia.
Kodeks cywilny — Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
Sklep internetowy — www.store.noventiq.pl prowadzony przez Soft Development PL Sp. z o.o. i Niltasoft Ltd.sklep internetowy, dostępny pod domeną internetową store.noventiq.pl.
Sprzedawca — podmiot dokonujący sprzedaży poprzez sklep internetowy store.noventiq.pl.
Płatność — metoda dokonania zapłaty za produkt i dostawę produktu.
Produkt — rzecz będąca przedmiotem umowy.
Producent — to każda osoba fizyczna lub prawna, która wytwarza produkt lub która zleca zaprojektowanie lub wytworzenie produktu i oferuje ten produkt pod własną nazwą lub znakiem towarowym.
Prawo konsumenckie — Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
Treści cyfrowe — dane wytwarzane w postaci cyfrowej takie jak elektroniczne licencje na oprogramowanie (EDS).
Umowa zawarta na odległość — umowa zawarta z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron.
Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych — Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Zamówienie — oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu internetowego, zawierające rodzaj i ilość produktów, rodzaj płatności, dane Kupującego umożliwiające zawarcie umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
§2 Wprowadzenie
- Umowa zawierana pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą jest zawierana w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem;
- Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym store.noventiq.pl, warunkiem dokonania zakupów jest akceptacja regulaminu.
- Sklep internetowy store.noventiq.pl umożliwia Kupującemu zakup produktów znajdujących się na stronie sklepu.
- Sklep internetowy store.noventiq.pl prowadzi sprzedaż detaliczną nowych produktów.
- Do dokonania zakupów w sklepie internetowym store.noventiq.pl jest konieczne posiadanie urządzenia końcowego wyposażonego w dostęp do Internetu, przeglądarki internetowej w aktualnej wersji oraz aktywnego konta email.
- Przeglądanie produktów dostępnych w sklepie internetowym store.noventiq.pl nie wymaga rejestracji.
- Składanie zamówień w sklepie internetowym store.noventiq.pl odbywa się zgodnie z zapisami §3 niniejszego regulaminu.
§3 Składanie i realizacja zamówienia
- Zamówienia mogą być składane 24 godziny na dobę.
- Składając zamówienie na oprogramowanie komputerowe w ramach programu "Dostawca rozwiązań chmurowych" (Cloud Solution Provider), którego właścicielem praw jest Microsoft Ireland Operation Limited, użytkownik wyraźnie zgadza się na warunki umowy Microsoft z Klientem znajdującej się na oficjalnej stronie internetowej posiadacza praw pod następującym adresem:
https://www.microsoft.com/licensing/docs/customeragreement. - W celu dokonania zamówienia Kupujący powinien podjąć następujące kroki:
a) Wybrać produkt będący przedmiotem zamówienia poprzez przycisk „Do koszyka”;
b) Przejdź do koszyka, klikając przycisk "Koszyk" na stronie sklepu internetowego;
c) Po przejściu do koszyka, nacisnąć ikonę „Złóż zamówienie”;
d) Wypełnić formularz;
e) Nacisnąć ikonę „Złóż zamówienie” łączącą się z obowiązkiem zapłaty. - Zawarcie umowy z Kupującym następuje po utworzeniu zamówienia i jego numeru, o czym kupujący zostanie powiadomiony na stronie zamówienia lub wiadomością wysłaną na adres e—mail podany podczas składania zamówienia.
- Realizacja zamówienia jest uzależniona od dokonania wpłaty całości wartości zamówienia.
- Czas realizacji zamówienia jest uzależniony od momentu zaksięgowania wpłaty.
- Zamówienie realizowane jest niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty.
- Sprzedawca nie gwarantuje dostępności w magazynie towarów prezentowanych w sklepie internetowym.
- Sprzedający, na wniosek Właściciela praw autorskich, może zażądać od Kupującego następujących informacji rejestracyjnych w celu przyjęcia i realizacji Zamówienia na żądane Produkty:
- adres;
- e-mail;
- wypełniony kwestionariusz osoby prawnej; oświadczenie o celu wykorzystania Produktów;
- listy poprzednich licencji Kupującego na Produkty określonego Właściciela praw autorskich;
- inne informacje rejestracyjne.
Po otrzymaniu takiego wniosku Kupujący zobowiązuje się podać wymagane dane rejestracyjne w ciągu 3 (trzech) dni roboczych od otrzymania stosownego wniosku Sprzedającego, chyba że Sprzedawca i Kupujący uzgodnią inny termin.
W przypadku naruszenia przez Kupującego powyższego terminu dostarczenia informacji rejestracyjnych, Sprzedawca ma prawo odstąpić od realizacji swoich zobowiązań wynikających z danego Zamówienia w całości lub w części lub przesunąć termin wykonania zobowiązań proporcjonalnie do czasu dostarczenia informacji rejestracyjnych bez stosowania jakichkolwiek kar i / lub innych ograniczeń wobec Sprzedającego.
Kupujący ponosi wyłączną odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych informacji, które pociągają za sobą niemożność należytego wykonania przez Sprzedającego swoich zobowiązań wobec Kupującego.
§4 Płatności
- Ceny towarów podane są w polskich złotych.
- Ceny towarów w katalogu nie zawierają podatku VAT.
- Sprzedawca nie pobiera opłat za prowadzenie komunikacji z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość. Wykaz środków komunikacji, za pośrednictwem których klient może skontaktować się bezpłatnie:
Telefon +48222662806,
e—mail sales@noventiq.pl,
Zapytanie ze strony www.store.noventiq.pl. - Kupujący ma możliwość dokonania zapłaty poprzez:
a) Kartę płatniczą (Visa, MasterCard);
b) E-przelew bankowy on-line (Przelewy24);
c) Przelew tradycyjny na konto Sprzedawcy;
d) Blik;
e) Paypal.
§5 Dostawa
- Zamówienie zostanie przesłane pod adresem mailowym wskazany w formularzu.
- W przypadku fizycznej dostawy koszt dostawy ponosi Kupujący.
- W przypadku fizycznej dostawy koszt dostawy jest wskazany w szczegółach zamówienia każdego z produktów.
§6 Sprzedaż treści cyfrowych
- Sprzedawca działa wyłącznie jako dystrybutor treści cyfrowych.
- Sprzedawca nie jest licencjodawcą treści cyfrowych, umowa licencyjna jest zawierana pomiędzy licencjodawcą dystrybuowanych treści a Kupującym jako odbiorcą końcowym treści cyfrowych.
- Kupujący zawiera umowę licencyjną z licencjodawcą, w momencie akceptacji umowy podczas instalowania treści cyfrowych lub na podstawie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jeżeli nie ma wymogu akceptacji umowy licencyjnej.
- Licencjodawca treści cyfrowych odpowiada za wady tych treści cyfrowych przekazanych w formie kluczy aktywacyjnych.
- Konsument wyraża zgodę na spełnienie świadczenia z umowy o dostarczanie treści cyfrowych — przed upływem 14 dniowego terminu do odstąpienia od umowy. Sprzedawca dostarcza za zgodą Konsumenta treści cyfrowe lub umożliwia ich pobranie poprzez udostępnienie klucza aktywacyjnego — prawo Konsumenta do odstąpienia od umowy opisane w §7 niniejszego regulamin wygasa.
§7 Prawo do odstąpienia od umowy
- Kwestie prawa odstąpienia od umowy w zakresie treści cyfrowych reguluje §6 niniejszego regulaminu.
- Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie rzeczy bez podania przyczyny odstąpienia.
- Odstąpienie od umowy odbywa się poprzez przesłanie Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 Prawa konsumenckiego.
- Sprzedawca zwróci konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
- Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
- Koszty zwrotu rzeczy ponosi Konsument.
- Konsumentowi zgodnie z art. 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy m.in.:
a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
f) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
g) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
h) zawartej w drodze aukcji publicznej;
i) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. - W sytuacji gdy rzecz będąca przedmiotem zamówienia nie podlega wyłączeniom opisanym w pkt. 7 niniejszego § rekomendujemy wykonanie następujących czynności:
a) Przesłanie na adres sales@noventiq.pl oświadczenia o odstąpieniu od umowy;
b) Skompletowanie przedmiotu zamówienia;
c) Przygotowanie do wysyłki i prawidłowe zabezpieczenie towaru;
d) Zorganizowanie dostawy na własny koszt i wysyłka na wskazany w odpowiedzi od sales@noventiq.pl adres. Przesyłka „za pobraniem” nie zostanie odebrana przez Sprzedawcę.
§8 Gwarancje
- Sprzedawca nie jest Producentem towarów i nie udziela dodatkowych gwarancji na produkty.
- Odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedawanego produktu ponosi Producent przez okres wskazany w informacji na temat gwarancji, w sytuacji gdy Producent przewidział taką możliwość.
- Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi.
§9 Reklamacje dotyczące Kupującego niebędącego Konsumentem
- Sprzedawca wyłącza całkowicie odpowiedzialność wobec Kupujących niebędących Konsumentami z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia) na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego.
§10 Reklamacje dotyczące Kupującego będącego Konsumentem
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć rzecz bez wad fizycznych i prawnych.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 i następne Kodeksu cywilnego.
- W przypadku wady konsument może złożyć reklamację wysyłając ją na adres quality.store@softline.com, która zostanie rozpatrzona w terminie nie dłuższym niż 5 (pięć) dni roboczych.
- Reklamacja z tytułu rękojmi powinna zawierać dane Konsumenta składającego reklamację, numer zamówienia oraz wskazanie przyczyny reklamacji i treść żądania.
- Sprzedawca poinformuje Konsumenta o wyniku postępowania reklamacyjnego oraz wskaże możliwe, zgodne z obowiązującymi przepisami dotyczącymi rękojmi za wady rzeczy rozwiązania.
§11 Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
- Podanie danych osobowych przez Kupującego jest dobrowolne oraz niezbędne do dokonywania zakupów i korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, niepodanie danych osobowych uniemożliwi złożenie zamówienia.
- Sprzedawca przetwarza dane osobowe w celu zawierania z Konsumentami oraz wykonywania umów sprzedaży produktów zamówionych przez Konsumenta w sklepie internetowym store.noventiq.pl.
- Odbiorcą danych mogą być podmioty wskazane w Polityce Prywatności.
- Dane będą przechowywane do czasu realizacji zamówienia, przedawnienia roszczeń związanych z zamówieniem oraz czasu wymaganego właściwymi przepisami prawa w szczególności prawa o rachunkowości.
- Kupującemu przysługuje prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich usunięcia, sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz ich przenoszenia.
- Kupujący ma prawo wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem tej zgody.
- Kupujący ma prawo złożyć sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych oraz skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Wnioski dotyczące realizacji praw Kupujących dotyczące ich danych osobowych można składać pod adresem mailowym privacy@softline.com
- Sprzedawca wykorzystuje tzw. Cookies przede wszystkim w celu dostarczania Kupującym usług świadczonych drogą elektroniczną oraz poprawy jakości tych usług.
- Pliki Cookies to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu użytkownika przeglądającego sklep internetowy store.noventiq.pl. Cookies zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej np. w celu zapamiętania towarów dodanych do koszyka w sklepie internetowym.
- Szczegółowe rozwiązania dotyczące danych osobowych oraz plików Cookies znajdują się w Polityce Prywatności.
§12 Pozasądowe sposoby dochodzenia roszczeń
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Konsument ma możliwość:
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
b) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów. - Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, znajdują się na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
- Konsument ma możliwość skorzystania z platformy ODR, dostępnej jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§13 Postanowienia końcowe
- Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 14 grudnia 2020 r.
- Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia zamówienia przez Kupującego.